Още един гигант с проблеми: Stellantis призна, че работи под потенциала си

Компанията обаче е оптимист, че усилията ѝ ще се отплатят догодина

Мартин Дешев,
Stellantis

Stellantis

Н ов ден, нов автомобилен гигант съобщава за сериозни проблеми с бизнеса си. Този път това е Stellantis, които имат доста лоша година и тя продължава да е проблем и през третото тримесечие, съобщава Motor1.

Според последните резултати, компанията е доставила с 20% по-малко автомобили през този период, което е довело и до 27% спад на приходите. Само в Северна Америка, най-големият и важен пазар за част от брандовете на концерна, свиването на доставките е 36%. И той прогнозира, че ситуацията ще остане неприятна до края на годината.

„В Stellantis знаем, че представянето ни през третото тримесечие на годината и прогнозата за цялата година, показват представяне, което изобщо не се доближава до нашия потенциал“, казва главният финансов директор Дъг Остерман.

Той казва, че „индустрията продължава да внедрява все повече технологии в автомобилите и производителите започват да се отдръпват от абсолютната достъпност на продуктите си от гледна точка на цената. „Една от най-важните ми задачи, като новия финансов директор, е да разгледам разходите и достъпността и с времето да ги подобря“, допълва Остерман.

Той е оптимист, че усилията за преструктуриране на всички брандове ще дадат резултат и той ще започне да става видим още догодина. „Макар нашето представяне през третото тримесечие да е под потенциала ни, съм доволен от прогреса по адресиране на оперативните проблеми, особено с инвентара в САЩ, който беше значително намален и е в график да изпълни целите си за годината“, допълва Остерман и очаква стабилизиране и на пазарния дял там.

Той казва, че в Европа ситуацията е малко по-различна. Заради строгите регулации са били отложени дебютите на „някои определени продукти, които се продават в големи обеми“, без да уточнява кои са те. Остерман споделя, че има напредък по решаването и на тези предизвикателства и „скоро ще имаме ползите от значително увеличения досег с клиентите, който новото поколение продукти ще предложи от 2025 г. и нататък“.

коли автомобили Stellantis нови автомобили продажба нови автомобили